double degree program

Od akademického roku 2025/2026 zahajujeme nový Double Degree ve spolupráci s univerzitou Politecnico di Milano. Studující díky němu získají národně uznávané tituly z obou institucí.

polimi

Politecnico di Milano je špičková technická univerzita. V roce 2024 se architektura na PoliMi v QS Rankings by subject umístila na 1. místě v Itálii, 5. v Evropě a 7. na světě.

Campus Leonardo

Fakulta architektury Urbanismu a Inženýrství staveb (AUIC) sídlí v Campus Leonardo, koncept areálu navrhl absolvent PoliMi Renzo Piano. Dalšími významnými alumni jsou Gio Ponti, Aldo Rossi nebo Gae Aulentiová.

Tři místa

Každý akademický rok mohou být zařazeni do DD programu 3 studující z FA (program Architektura a urbanismus). Studium bude trvat minimálně 5 semestrů (první dva semestry na FA, další dva na PoliMi).

studijní plán

Pro úspěšné absolvování programu musí studující získat minimálně 150 ECTS kreditů včetně stáže a diplomové práce. Doporučený studijní plán 1. roku na FA k náhledu zde.

diplomová práce

Diplomový projekt bude vypracovaný v angličtině pod dvojím vedením pedagogů obou škol a následně bude obhajovaný na obou institucích.

dva tituly

Po úspěšném obhájení studující získá tituly, Ing. arch. z FA a Laurea Magistrale in Architecture LM-4 z PoliMi.

Kontakty

Oddělení pro zahraniční vztahy

Oddělení pro zahraniční vztahy poskytuje studujícím a zaměstnaným služby týkající se zahraničních aktivit, do nichž je FA ČVUT zapojena.

Zabezpečuje pobyt a studium zahraničních studentů na naší fakultě. Přijímá vyučující a studující ze zahraničních vysokých škol v rámci reciprocity, na pozvání apod.

Kontaktní osobou pro DD program je Kristýna Sedlaříková MA

  1. Přihlášení do programu Double Degree

    Studenti a studentky se mohou přihlašovat do programu Double Degree přes aplikaci Mobility. DD program spadá pod záštitu Erasmus+. V přihlášce je nutné zvolit Politecnico di Milano jako první preferovanou univerzitu na oba semestry (zimní i letní) a zakliknout box Double degree studium.

    Dále je nutné doložit znalost cizího jazyka a přihlášku odeslat. Podrobné informace o doložení úrovně cizího jazyka naleznete v sekci Doložení úrovně cizího jazyka.

    Přihlásit se mohou pouze ti, kteří mají v době podání přihlášky aktivní studium. K přihlášení do aplikace Mobility použijete přihlašovací údaje do KOSu.

  2. Termíny přihlašování

    • 1. kolo: listopad – prosinec
    • 2. kolo: březen

    Rektorát ČVUT rozhoduje o vypsání 2. kola výběrového řízení na základě konzultace s fakultními koordinátory.

    V aplikaci Mobility vyberte v sekci Přehled termínů správné výběrové řízení. Dbejte na platnost výběrového řízení, správné kolo a mobilitní program. Můžete narazit i na starší, neplatná výběrová řízení.

  3. Kdo se může přihlásit?

    Do výběrového řízení výjezdu DD v rámci programu Erasmus+ se hlásí magisterští studenti 1. ročníku.

  4. Volba univerzity a studijního oboru

    V přihlášce si vyberete obor Architektura a urbanismus (kód 0731).

  5. Doložení úrovně cizího jazyka

    PoliMi má pro výuku stanovený oficiální jazyk, angličtinu. Úroveň anglického jazyka bude zásadní kritérium pro DD program. Znalost italštiny pro DD je vítaná.

    Znalost jazyka můžete doložit následujícími způsoby:

    • Certifikátem (např. z mezinárodní nebo státní jazykové zkoušky),
    • Absolvováním jazykového testu

    Certifikáty

    • Uznáváme certifikáty TOEFL, IELTS, CAE, FCE
    • Certifikát nesmí být starší než 4 roky
    • Certifikáty nahrajte do přihlášky v Mobility nebo zašlete Kristýně Sedlaříkové MA.

    Nemáte certifikát?

    • Přihlaste se na test, jehož termíny najdete přímo v aplikaci Mobility.
    • Platnost testů: Pokud jste test absolvovali v předchozích kolech výběrového řízení, můžete použít jeho výsledky (ne starší než 4 roky).
  6. Odeslání přihlášky

    Před odesláním zkontrolujte všechny údaje, zvolte způsob doložení cizího jazyka a přihlášku odešlete. Neodeslané přihlášky jsou neplatné. Po odeslání přihlášky rozhoduje o jejím schválení proděkan. Důvody pro neschválení mohou být:

    • Studijní průměr horší než 2,2.
    • Nedostatečný počet volných kreditů (potřeba je alespoň 20 volných kreditů).

    Neschválené přihlášky nepostupují do další části výběrového řízení.

  7. Nominace na zahraniční univerzitu

    Nominace probíhá tak, že fakultní koordinátorka zadá vaše údaje do systému zahraniční univerzity. Univerzita vás po nominačním deadlinu informuje o dalším postupu (obvykle založení přihlášky pomocí zaslaných přístupových údajů).

    Termíny nominací:

    • Zimní semestr: březen – červen (většina univerzit se ozve do konce dubna, Španělsko, Itálie, Řecko a Francie do půlky června).

    Nominace není zárukou přijetí na zahraniční univerzitu.

  8. Přihláška na zahraniční univerzitu

    Přihlášku vyplňte podle pokynů zahraniční univerzity a dodržte termín odeslání. Pokud potřebujete dodat Transcript of Records, kontaktujte fakultní koordinátorku. Také budete potřebovat:

    • srovnávací arch (k podpisu studijního proděkana)
    • Learning Agreement (vzor bude dostupný na webu)

    Nezapomeňte odeslat přihlášku včas. Přijetí na Erasmus+ je potvrzeno Letter of Acceptance od zahraniční univerzity.

  9. Dokumenty před výjezdem

    Po obdržení Letter of Acceptance informujte fakultní koordinátorku, která Vám vystaví kartu v aplikaci Mobility, kde nahrajete tyto dokumenty:

    • Letter of Acceptance
    • srovnávací arch
    • Learning Agreement
    • pojištění
    • potvrzení o studiu

    Test OLS je nepovinný.

  10. Účastnická smlouva

    Zkontrolujte, zda máte všechny dokumenty a správně vyplněné údaje (včetně čísla účtu a kontaktů na osobu blízkou) nejpozději tři týdny před odjezdem.

    Nejpozději dva týdny před odjezdem podepište finanční dohodu, abyste získali Erasmus+ grant. K podpisu se přihlaste přes spreadsheet (odkaz).

Co je dobré vědět (Erasmus+)

Lze přihlášku odeslat až po termínu?

Ne. Pouze přihlášky odeslané v termínu jsou zařazeny do výběrového řízení.

Jak se dokládá v přihlášce znalost cizího jazyka v případě angličtiny?

Pro angličtinu a němčinu platí následující pravidla. Pokud máte certifikát TOEFL, IELTS, CAE nebo FCE z angličtiny, vyberte tuto možnost v přihlášce a následně nahrajte sken certifikátu do přihlášky. Certifikát nesmí být starší 4 let.Pokud jste test psal/a v předchozích kolech výběrového řízení na zahraniční pobyt, mohou Vám být uznány výsledky pro aktuální kolo. Výsledek testu nesmí být starší 4 let.Nemáte-li možnost nahradit písemný test certifikátem nebo uznáním předchozího testu z výběrového řízení dle výše uvedených podmínek, přihlásíte se na test. Termíny jsou vypsány přímo v aplikaci Mobility.

Znám již školu, na kterou mě bude koordinátorka nominovat. Co mám dělat?

Čekáte na potvrzení o nominaci. Ta Vám bude automaticky zaslána na e-mail.

Kdy mě bude koordinátorka nominovat?

Nominace na zimní semestr probíhají v březnu až červnu.

Přišlo mi potvrzení o nominaci. Co teď?

Čekáte, až Vás kontaktuje zahraniční univerzita, která Vám pošle deadlines, do kdy je nutné založit si u nich přihlášku a dodat potřebné dokumenty.

Obdržel jsem potvrzení o nominaci, ale zahraniční škola mě zatím nekontaktovala. Je to v pořádku?

Pokud Vás škola nekontaktovala do měsíce po zaslaném potvrzení o nominaci, kontaktujte koordinátorku. Často se stačí škole připomenout, nebo zjistit, co se děje.

Musím podepsat finanční dohodu, abych dostal Erasmus+ grant?

Ano. Podpis je nutné naplánovat si osobně před výjezdem. Po výjezdu není možné finanční dohodu podepsat.

Existuje nějaký termín na podpis finanční dohody?

Nejpozději je dobré plánovat si podpis na rektorátě 14 dní před odjezdem. Pro vypsané termíny na podpisy kontrolujete pravidelně sami spreadsheet umístěný na stránkách Studuj ve světě.

Je nějaký rozdíl mezi účastnickou smlouvou a finační dohodou?

Obojí je totéž.

Kde se podepisuje Srovnávací arch?

Srovnávací arch si předvyplníte a zanesete nebo zašlete na oddělení pro zahraniční vztahy k podpisu referentky a studijního proděkana.

Vyplňuji papírový learning agreement nebo online learning agreement?

ČVUT je připojeno k systému online learning agreementů. Zeptejte se zahraničního koordinátora, zda daná univerzita podporuje online learning agreement. Pokud ano, je nutné jej použít. Pokud ne, použijte vzorové pdf. learning agreement.

Jak se vyplňuje online learning agreement (OLA)?

Přes aplikaci https://learning-agreement.eu/.

Když kliknete na "Login to access your learning agreement", otevře se stránka s video návodem, jak začít vyplňovat.

Koho mám vyplnit jako Sending Responsible Person v OLA?

Sending Responsible Person je Kristýna Sedlaříková MA

Kdo je Contact Person v OLA?

Contact Person je Mgr. Helena Houšková.

Po návratu

  1. Krokovač

    Pro seznam dokumentů, které je nutné vyřešit po návratu ze studijního pobytu, si rozklikněte krokovač v oddílu "Erasmus+ mgr. a bc." a přejděte na část "Po návratu".

  2. Doklad o uznání předmětů

    Jakmile obdržíte od zahraniční univerzity Transcript of Records, zašlete jej nebo přineste společně s formulářem Doklad o uznání studia v zahraničí na studijní oddělení. Na základě těchto dokumentů Vám budou uznány předměty ze zahraničí. Doklad o uznání předmětů naleznete v sekci “Dokumenty”.

  3. Doklad o délce studia

    Originál Dokladu o délce studia je nutné odevzdat na Oddělení zahraničních vztahů na rektorátě (8. patro) do 10 dnů od návratu. Tento doklad Vám potvrdí zahraniční univerzita, proto je třeba o něj požádat ještě před odjezdem. Pokud univerzita posílá tento doklad elektronicky, musí být zaslán přímo na ČVUT na e-mailovou adresu: navraterasmus@cvut.cz.

  4. Zpráva z pobytu (EU Survey)

    Vyplnění Zprávy z pobytu (EU Survey) je povinné. Výzva k vyplnění přijde na e-mail, který jste uvedl/a v aplikaci Mobility, prostřednictvím evropské databáze mobilit pro Erasmus+. Výzva je zasílána v nepravidelných intervalech, proto není třeba se znepokojovat, pokud nedorazí hned po návratu.

  5. Zpráva „NAEP“

    Vyplnění zprávy NAEP (Národní agentury pro evropské vzdělávací programy) je dobrovolné. Návod k vyplnění naleznete v krokovači. Databáze Závěrečných zpráv je volně přístupná, a pokud ji vyplníte, pomůžete budoucím studentům při plánování jejich pobytů.

  6. Nahrání dokumentů

    Po návratu je nutné nahrát všechny relevantní dokumenty do karty studenta v systému Mobility:

    • Doklad o uznání předmětů,
    • Doklad o délce studia na OZV,
    • Transcript of Records,
    • Zprávu z pobytu (EU Survey).

Za obsah této stránky zodpovídá: Ing. arch. Kateřina Rottová, Ph.D.