Publikace

LIBEŇSKÝ MOST - EXPERTNÍ ZHODNOCENÍ TECHNICKÉHO STAVU A MOŽNOSTÍ OPRAV

Libeňský most je výrazným příkladem betonového stavitelství na našem území. Byl postaven v letech 1924-1928 podle projektu architekta Pavla Janáka. Konstrukci navrhl Ing. Mencl, který byl autorem obloukové části. Ing. Václav Dašek navrhl rámové části Libeňského mostu. Pro veřejnost byl otevřen 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky za účasti prezidenta Tomáše G. Masaryka. Oblouková pole o třech kloubech z prostého betonu jsou považována za největší hodnotu stavby. Trojkloubové oblouky byly použity již u mostu Mánesova a Hlávkova. Klenba na libeňské straně je největší klenbou tohoto typu v Praze. Vyložení patek kleneb na konzolách 3 až 4,5 m a užití betonových kvádrů kloubů je považováno za tvůrčí přínos Ing. Mencla, u předchozích mostů požadovaly starší předpisy kamenné kvádry kloubů. Tloušťka klenby ve vrcholech je u nejmenší klenby 670 mm, u největší 830 mm a v patečních kloubech 800 a 950 mm.

Za obsah této stránky zodpovídá: prof. Ing. arch. Petr Vorlík, Ph.D.