Závěrečné práce

BALETNÍ OBUV PRO PROFESIONÁLNÍ TANEČNICI

Poláková Kristýna

Design, Magisterská diplomová práce

Anotace

Téma tance a baletu mne fascinuje celý život. Sama jsem ho několik let aktivně tančila a na vlastní kůži jsem si vyzkoušela, co vše obnáší za bolest, kterou však vždy přebila euforie a radost z pohybu. V tanečních botách, v baletní terminologii přezdívaných „špičky“, jsem zažila jedny z nejintenzivnějších chvil svého života. Ty nejkrásnější se odehrávaly na divadelním jevišti, kde jsem po svém výkonu sklízela vytoužené ovace. Tyto chvíle byly ale pomíjivé, jelikož jim předcházely dlouhé hodiny na zkouškovém sále plné potu, dřiny a puchýřů. Dobře tedy vím, jak mají baletky z těchto bot otlačené a zničené prsty. Vím také, jak zdlouhavý je proces personalizace tanečních špiček, tedy uzpůsobování si je vlastním potřebám. Vím, jak velké je to spotřební zboží. Tyto boty podléhají obrovské námaze a ničení. Profesionální baletky protančí za sezónu až 150 párů. Ve své diplomové práci hledám způsoby, jak tanečnímu světu v těchto několika ohledech pomoci. Ptám se, proč se všechno kolem nás inovuje a mění a jen balet zaostává? Zamyslel se již někdo nad tím, jak by mohla vypadat labuť 21. století, vybavena novými technologiemi uchopenými rukou designéra?

Za obsah této stránky zodpovídá: Ing. arch. Kateřina Rottová, Ph.D.