Vedoucí
Odborný asistent
Základem ateliérové práce je společné konzultování rozpracovanosti každý týden. Ctíme tak vertikalitu, kterou považujeme za jednu z nejdůležitějších prvků výuky ateliérů. Všichni poslouchají všechny a učí se jeden od druhého. Nechceme, aby se studenti míjeli. Zadání jsou různá a studenti se učí z konfrontace s jinými přístupy. Spolupracují na podkladech a společných částech zadání, projekt zpracovávají samostatně. Zvláště v začátku studia je podle našeho názoru důležité poskytnout prostor pro formulování vlastního architektonického názoru. (Napřed se naučím co sám chci a kam směřuji a poté svou práci posouvám dál diskusí v tvůrčím týmu.) Ideálním výsledkem jsou suverénní jednotlivé práce, které tvoří jednotný celek.
Snažíme se o všeobecný přehled, syntetické myšlení, hledání souvislostí, a hlavně hledáme architekturu. To vše s respektem k vlastní cestě studenta. Jakkoli by bylo jednodušší studentům projekt „nakreslit“ a předepsat, snažíme se je motivovat k hledání vlastního svobodného názoru a pro ten hledat relevantní argumenty. Trénujeme prezentování architektonického návrhu a na studentech je už po jediném semestru vidět veliký pokrok. Dle situace spolupracujeme s profesionály, městy, zadavateli.
Harmonogram semestru je součástí vysvětlení zadání. Vždy ho průběžně aktualizujeme dle skutečné míry rozpracovanosti v konkrétním semestru. Termín bilanční prezentace vyhlašujeme s předstihem, včetně konkrétních požadavků na typ výstupů. Průběh semestru vždy přizpůsobujeme konkrétní skupině, někdy to jde rychleji, někdy pomaleji. Důležité nám přijde skutečné pochopení věci a vývoj konkrétních studentů než „vyskladněný výsledek“.