Předmět bezprostředně navazující na ZKN I aplikuje témata a dovednosti procvičované v předchozím semestru tentokrát v komplexně pojaté, ale nekomplikované úloze do reálného inspirativního prostředí v urbanizovaném kontextu. Studenti jsou připravováni na vstup do vertikálních ateliérů ve druhém ročníku.
Zadání předmětu je voleno tak, aby řešení muselo být založeno na významném propojení a přesahu klasické a krajinářské architektury a na intenzivním vztahu ke krajině. Důraz je kladen na směřování od širších souvislostí po detail. Snahou je zadávat místa, která otevírají důležité odborné i společenské otázky. Důležitým aspektem zadání je práce s terénem, čímž navazuje i na souběžný předmět TKA 1.
Harmonogram semestru je jasně strukturován podle jednotlivých fází navrhovacího procesu tak, aby byla úloha rozdělena do uchopitelných částí, které ale tvoří jeden celek. Studenti tak získají jednak ucelené povědomí o metodě práce architekta, ale také se naučí týmově spolupracovat a procvičují si i zvládnutí časového managementu.
Nezbytnou součástí procesu je navrhování pomocí pracovního modelu. Povinným každodenním společníkem celého semestru je opět skicář, do kterého student zaznamenává podněty, nápady, pokusy a inspirace nejen během společných hodin. Studenti se seznámí se základy práce v prostředí Autocad a Adobe. Celý semestr je rovněž završen výstavou výsledných prací, jejíž přípravě je věnován celý ateliérový týden.
Cíle studia
Student získá či rozvine tyto schopnosti a dovednosti:
- autorský přístup k navrhování a kreativita
- týmová spolupráce
- schopnost konstruktivního přijímání kritiky jako základ pro rozvoj kritického myšlení
- metoda navrhování, systematičnost, strukturovanost
- zvládnutí časového managementu
- základ kontextuálního a holistického navrhování
- základ technického uvažování
- architektonické, urbanistické zobrazování a modelování
- kultivovaný výtvarný projev
- vysvětlení a obhájení autorkého návrhu