Výstava ateliérových prací

Lávka přes Radbuzu

Ondřej Toman

Anotace

Prioritou návrhu bylo co nejsnadněji propojit významné body Plzně – historické centrum, nádraží, nově navrhovanou čtvrť, sadový rynek, náplavku. To vedlo k počátečnímu rozhodnutí zbourat stávající dvojici lávek a navrhnout lávku novou. Vedle lávky je umístěna rampa, která bezbariérově propojí pravé nábřeží s náplavkou a umožní cyklistům bezpečný a pohodlný průjezd městem podél řeky. Její specifičnost spočívá v sytému zdvihání v případě povodní. Rampa je samozdvižná - využívá samotného vodního tlaku coby zdroje energie pro zvedání. Konstrukce je lapidární, nejde do výšky, nebrání pohledům z nábřeží - funguje jako prostý nosník z předpjatého vysokopevnostního betonu, plnící zároveň funkci plnostěnného zábradlí. Mostnice je z modřínových fošen a je skrze ni vidět vodní hladina.

Za obsah této stránky zodpovídá: Ing. arch. Vojtěch Sosna