Výstava ateliérových prací
Lávka přes Radbuzu
![](/galerie/atelierove-prace/2022/toman-lavka-pres-radbuzu-2023-01-16-14-02-52/image-thumb__130912__GalleryPhotoImage/image_e685b22a1b2bd1c4752915b8cde49547_sosna-filsak_plzen_lavka-pres-radbuzu_zs22_toman_ondrej_00.jpg)
Anotace
Prioritou návrhu bylo co nejsnadněji propojit významné body Plzně – historické centrum, nádraží, nově navrhovanou čtvrť, sadový rynek, náplavku. To vedlo k počátečnímu rozhodnutí zbourat stávající dvojici lávek a navrhnout lávku novou. Vedle lávky je umístěna rampa, která bezbariérově propojí pravé nábřeží s náplavkou a umožní cyklistům bezpečný a pohodlný průjezd městem podél řeky. Její specifičnost spočívá v sytému zdvihání v případě povodní. Rampa je samozdvižná - využívá samotného vodního tlaku coby zdroje energie pro zvedání.
Konstrukce je lapidární, nejde do výšky, nebrání pohledům z nábřeží - funguje jako prostý nosník z předpjatého vysokopevnostního betonu, plnící zároveň funkci plnostěnného zábradlí. Mostnice je z modřínových fošen a je skrze ni vidět vodní hladina.