Odborný asistent
Naše metodika výuky balancuje mezi mezi konceptuálním a technickým, mezi fantazií a realitou, mezi racionálním a intuitivním. Hlavním cílem je naučit studenty, jak generovat designové strategie (koncepty) na základě analýzy mezi aktivitou (program, typologie), kontextem (fyzickým, politickým, teoretickým) a následnou formou k vytvoření definovatelného architektonického/urbánistického prostoru. Někdy dominuje fyzický kontext a architektonický koncept na něj bude muset silně reagovat, jako je naše zadání Flyboxu v LS 2024 (kontextualizace konceptu), někdy dominuje program speciálně, když je konfrontován s obecnějším kontextem. Jinými slovy, povzbuzujeme studenty, aby byli kreativní, nápadití a kritičtí, když jsou požádáni o vyřešení nějakého architektonického úkolu. Toto kreativní zkoumání se rozšiřuje také na technická řešení, zejména na konstrukční nebo dokonce mechanické strategie, kde jsou prezentovány atypické, které mohou nakonec diktovat podobu budovy (stejně jako Pompidou Center, Casa da Musica atd.)
Pro posílení těchto pedagogických metod jsme vyvinuli sérii tematických přednášek, které studentům pravidelně v průběhu semestru předkládáme. Tyto přednášky se mohou skládat z konkrétního tématu (pohyb, kompozice, organizační diagramy) nebo se zaměřit na práci konkrétního architekta s cílem demonstrovat konkrétní designová témata (Koolhaas o pohybu, Corbusier o kompozici fasády, Hejduk o abstraktních pojmech) . Studenty také bereme minimálně na jednu exkurzi za semestr. Mohou to být každodenní výlety po Praze, abychom studentům ukázali naši individuální práci včetně našich koncepčních a technických řešení (např. designové realizace fasád kancelářských budov), nebo delší cesty (dvou až třídenní) do jiných geografických míst za účelem návštěvy konkrétní město nebo konkrétní důležitý projekt.