Hlavní nádraží v Praze – NEBOURAT, NAVAZOVAT …!
LS 2024
Zadání
Cílem přemýšlení o aktuálně neuspokojivém stavu pražského hlavního nádraží je nalezení a pojmenování skutečných nedostatků a potřebných kroků k nápravě.
Vedením města plánované odstranění nové odbavovací haly architektů Jana Bočana, Jana Šrámka, Zdeňka Rothbauera a Aleny Šrámkové neodstraní současné nedostatky místa.
Nádraží je dnes periferií uprostřed města. Části Vrchlického sadů a místa podél budov a magistrály jsou zbytkové, běžně nepoužívané. Mnoho míst není sociálně aktivovaných. Je žádoucí nádraží s okolím zapojit do organizmu města.
Požadavky na nádraží přirozeně postupně rostou. Fantova budova železničního nádraží byla s výstavbou metra a magistrály doplněna o novou moderní odbavovací halu. Zvýšily se požadavky na přepravní kapacitu, železnice se spojila s metrem a magistrálou.
- Je však definice dnešních potřeb po necelých 50ti letech po dokončení nové odbavovací haly stále stejná? Nevyrostly potřeby, aniž je vedení města jakkoliv postřehlo?
- Potřebujeme velká automobilová parkoviště na střeše odbavovací haly či na terénu v centru města, u nádraží, ke kterému dojedeme metrem, tramvají či taxi?
- Přispěje situaci výstavba budov podél magistrály s parterem do sadů i do ulice?
- Přispějí nové budovy se smíšenými městskými funkcemi – obchod, kanceláře, bydlení poblíž nádražní budovy?
Je čas vykročit a nalézt dnešní aktuální plán!
Zájemci o studium v našem ateliéru pošlete portfolia v PDF o velikosti do 5Mb na mch@chaa.cz a kv@kaa-studio.cz do pátku 9.2.2024.
S vybranými studenty se setkáme osobně v pondělí 12.2.2024 v 17 hodin v ateliéru 751. Těšíme se!