Fond mobility FA
Fond mobility FA ČVUT slouží jako podpůrný a motivační nástroj pro rozšiřování mezinárodních kontaktů fakulty v oblasti studijních programů a vědecké či výzkumné činnosti. Hlavním cílem fondu je podpora výměny akademických pracovníků a pracovnic, studujících a účasti na mezinárodních studijních a odborných akcích.
Podporu lze poskytnout studujícím bakalářské, magisterské nebo doktorské formy studia; akademickým nebo vědeckým pracovníkům; administrativním pracovníkům s pracovním úvazkem 0,5 a vyšším; fakultě k částečné úhradě nákladů spojených s pobytem zahraničního akademického nebo vědeckého pracovníka; fakultě k částečné úhradě nákladů spojených se studiem zahraničního studenta.
Postup při žádosti o podporu z Fondu mobility
1. Podání žádosti
O výsledku vaší žádosti se dozvíte do 30 dní od fakultní uzávěrky.
Typy příloh
*1 Akceptační dopis nebo potvrzení o nominaci na výjezd
*2 Zvací dopis ze zahraničního pracoviště nebo dohoda o konání akce
*3 Žádost o finanční podporu zahraničního akademického pracovníka, kopii uzavřené pracovní dohody (work contract) a potvrzení účtárny o jejím proplacení
*4 Application form for a CTU scholarship (pro studenty 2. magisterského ročníku s váženým studijním průměrem, který byl menší nebo rovný 1,50)
*5 Odůvodnění prospěšnosti akce z hlediska FA ČVUT a specifikace výstupů (V3S, RUV, výstava, publikace) v rozsahu max. 1200 zn. v. m.
*6 Rozpočet přímých nákladů akce
*7 Mobility Agreement
*8 Doklad o přidělení sociálního stipendia
Finanční podpora pro
Outgoing mobilita studujících
- aktivní účast studujících na zahraniční konferenci s recenzovaným sborníkem, krátkodobé vědecké nebo výzkumné pobyty studentů v zahraničí – příloha*1, *6
- výjezd studujících na zahraniční studijní pobyty v délce jednoho až dvou semestrů v rámci Erasmus+, jen pro příjemce sociálního stipendia – příloha*1, *8
- výjezd studujících na zahraniční studijní pobyty v délce jednoho až dvou semestrů v rámci MBD, double degree apod. a doktorandské výzkumné stáže v délce alespoň 30 dní, měřených v období od 1. 9. do 31. 8., v závislosti na výsledcích jejich studia a socio-ekonomických možnostech – příloha*1, *6
Outgoing mobilita akademických, vědeckých a administrativních pracovníků
- aktivní účast akademických pracovníků na zahraniční konferenci s recenzovaným sborníkem, krátkodobé vědecké nebo výzkumné pobyty akademických pracovníků v zahraničí – příloha*1, *6
- krátkodobé výjezdy akademických pracovníků v rámci obhajob, habilitací, jmenovacích řízení, oponentů zahraničních projektů, vedoucích práce pod dvojím vedením, keynote lecturers – příloha*2, *6
- aktivní přípravu a realizaci mezinárodních studijních a odborných akcí v zahraničí akademickými pracovníky, s účastí skupin studentů, ve spolupráci se zahraničním partnerem – příloha*5, *6
- krátkodobé návštěvy zahraničních pracovišť akademickými a vědeckými (případně i administrativními), pracovníky s cílem navázat spolupráci ve vědecké a společenské oblasti (navázání spolupráce, uzavírání smluv, příprava společných studijních plánů apod.) – příloha*5, *6
Incoming mobilita studujících
- vybraným zahraničním studentů anglických programů v závislosti na výsledcích jejich studia a socio-ekonomických možnostech (pro studenty 2. magisterského ročníku s váženým studijním průměrem, který byl menší nebo rovný 1,50) – příloha*4
Incoming mobilita akademických, vědeckých a administrativních pracovníků
- pobyty zahraničních hostujících akademických nebo vědeckých pracovníků na fakultě, kteří odučí alespoň 2 ETCS – příloha*3
- krátkodobé příjezdy akademických pracovníků v rámci obhajob, habilitací, jmenovacích řízení, včetně oponentů zahraničních projektů, vedoucích práce pod dvojím vedením, keynote lecturers – příloha*3
- aktivní přípravu a realizaci mezinárodních studijních a odborných akcí na fakultě akademickými pracovníky, s účastí skupin studentů, ve spolupráci se zahraničním partnerem – příloha*5, *6
- krátkodobé příjezdy administrativních pracovníků v rámci Erasmus+ (staff training) – příloha*7
2. Založení cestovního příkazu
Před odjezdem si vytvořte cestovní příkaz, pomůže vám s ním sekretariát vašeho ústavu. Jako zdroj financování zvolíte svůj ústav. Doporučujeme to udělat alespoň měsíc před cestou kvůli potřebnému schválení.
3. Nákup letenek a ubytování
Současně se založením cestovního příkazu zajistěte letenky a ubytování přes sekretariát svého ústavu.
Adresa pro zaslání požadavku pro nákup letenky je profiair@profiair.cz
Na společnost Profiair zašlete jméno cestujícího, cílové destinace, přesná data a požadované (aspoň přibližné) časy letů a typ zavazadla (příruční nebo k odbavení). Koordinátor*ka Profiair Vám zašle nabídky letenek i s cenovými nabídkami; jakmile si vyberete, odešlete na Profiair objednávku. Do e-mailu Vám poté přijde jak samotná letenka, tak faktura k proplacení.
4. Schválení cestovního příkazu
Koordinátorka zahraničních cest následně váš cestovní příkaz online schválí nebo vrátí k opravě.
5. Po návratu
Do 30 dnů po návratu doložte všechny potřebné doklady a zprávu o průběhu cesty do cestovního příkazu. V případě opožděného nebo neúplného vyúčtování může být vaše podpora z Fondu mobility zrušena.
6. Nahlášení spoluúčasti
Spoluúčast vašeho ústavu a její výši nahlaste fakultní koordinátorce zahraničních cest.
7. Kontrola a schválení vyúčtování
Koordinátorka zkontroluje přílohy a vyúčtování. Pokud je vše v pořádku, upraví zdroj financování na Fond mobility a vyúčtování schválí. Vyplacení podpory z Fondu mobility studentům probíhá formou stipendia. Cestovní příkazy se týkají pouze zaměstnanců.
fond mobility 2024
-
Termín přihlášek 2. kola: 31. 10. 2024
Podávání přihlášek:
-
Přihlášky se podávají prostřednictvím vyplněného online formuláře Přihláška Fondu mobility s příslušnými přílohami ve vyhlášených termínech
-
Přílohy jsou specifikované v online Formuláři Fondu mobility.