Lidé

doc. Ing. arch. Veronika Šindlerová, Ph.D.

Autoři
Procházková, D. - Procházka, J. - Beran, V. - Lukavský, J., - Šindlerová, V.
Publikováno v
Praha: CTU. Czech Technical University Publishing House, 2019. ISBN 978-80-01-06609-6.
Rok
2019
Podkategorie
Kniha
Anotace
Předmětem publikace je ukázat řízení rizik složitých technických děl ve fázi, která zahrnuje projektování, výstavbu, vybavení technologiemi, testování a uvedení do provozu. V souladu se současným poznáním je respektován rámec „Sendai Frame-work“, ve kterém je silný důraz na řízení rizik od všech možných pohrom spojených s technickými díly a jejich okolím. Způsob řešení problematiky vychází ze současně preferovaného konceptu, ve kterém je bezpečnost nadřazena spolehlivosti. Bezpečnost technického díla je vztažena k celému technickému dílu, protože v důsledku propojení mezi jednotlivými část-mi, není soubor bezpečných částí obecně bezpečný; a zohledňuje dynamický vývoj světa. Proto jde o řízení rizik způsobených všemi možnými příčinami v čase a prostoru. Pro vytvoření kvalitních nástrojů pro řízení bezpečnosti je nejprve shrnuto současné poznání a zkušenosti ze sledované oblasti a jsou uvedeny osvědčené nástroje, kterými lze zjišťovat, analyzovat, řídit a ovládat rizika spojená s technickými díly a jejich okolím během sledovaného procesu. Na základě vytvořené původní databáze selhání a havárií technických děl, mezi jejichž příčiny patřily i nedostatky v oblasti projektování, zhotovení, testování a uvedení do provozu, byly stanoveny základní kategorie příčin rizik. Prostřednictvím postupů pokrokových disciplín pracujících s riziky byly vyvinuty nástroje pro práci s riziky v monitorované etapě technického díla zaměřené na zajištění bezpečnosti technického díla po celou dobu jeho životnosti, a to: systém pro podporu rozhodování; a plán řízení rizik; oba ve dvou verzích, jedna pro veřejnou správu, která vykonává dozor nad činnostmi v území s cílem zajistit bezpečnost území a občanů; a druhá pro zhotovitele.
Autoři
Maier, K. - Šindlerová, V.
Publikováno v
Urbanismus a územní rozvoj. 2018, XXI(2), 14-25. ISSN 1212-0855.
Rok
2018
Podkategorie
Článek
Anotace
Článek seznamuje se standardy dostupnosti veřejné infrastruktury, především základního občanského vybavení, které mají uplatnění v činnostech územního plánování.
Autoři
Šindlerová, V. - Jetel, V., - Felcman, J.
Publikováno v
[Certified Methodology (for RIV)] 2018.
Rok
2018
Podkategorie
Uplatněná certifikovaná metodika (do RIV)
Anotace
Metodika je návodem na snadnou a rychlou identifikaci možných nároků plánované průmyslové zóny na území, včetně přehledu konkrétních možných řešení těchto nároků, s nimiž je v území v souvislosti s plánovanou průmyslovou zónou nezbytné počítat.
Autoři
Maier, K. - Vorel, J. - Šindlerová, V., - Peltan, T.
Publikováno v
[Certified Methodology (for RIV)] 2016.
Rok
2016
Podkategorie
Uplatněná certifikovaná metodika (do RIV)
Anotace
Standardy pro zjišťování a vyhodnocování udržitelného rozvoje území, pro určení problémů k řešení v územně plánovací dokumentaci a pro analýzy v územně plánovací dokumentaci.
Autoři
Maier, K. - Felcman, J. - Klápště, P. - Řezáč, V. - Šindlerová, V. - Vorel, J., - Vozáb, J.
Publikováno v
Praha: České vysoké učení technické v Praze, Fakulta architektury, 2015. ISBN 978-80-01-05701-8.
Rok
2015
Podkategorie
Kniha
Anotace
Na základě výsledků analýz navrhuje práce opatření a doporučení pro úpravu procesů v územním plánování zejména s ohledem na proces zadávání územního plánu a jeho souvislosti. Závěry byly ověřeny konzultacemi a rozhovory s ostatními řešiteli a s odborníky z praxe.
Autoři
Maier, K. - Řezáč, V. - Klápště, P. - Vorel, J. - Vozáb, J. - Felcman, J., - Šindlerová, V.
Publikováno v
In: Metodika zadávání územních plánů - Analýzy vrstev a procesů. Praha: Fakulta architektury ČVUT, 2015. p. 306-357. Metodika zadávání územních plánů. vol. 3. ISBN 978-80-01-05704-9.
Rok
2015
Podkategorie
Kapitola v knize
Anotace
Na základě výsledků analýz navrhuje práce opatření a doporučení pro úpravu procesů v územním plánování zejména s ohledem na proces zadávání územního plánu a jeho souvislosti. Závěry byly ověřeny konzultacemi a rozhovory s ostatními řešiteli a s odborníky z praxe.
Autoři
Maier, K. - Řezáč, V. - Klápště, P. - Vorel, J. - Vozáb, J. - Šindlerová, V., - Felcman, J.
Publikováno v
[Research Report] 2014.
Rok
2014
Podkategorie
Výzkumná zpráva
Anotace
Územní plánování má mezi zkoumanými složkami územního managementu velkých měst výlučnou pozici díky dlouhodobé kontinuitě a zakotvení v obecných právních předpisech. Analýza účinnosti územního plánování velkých měst ukázala značné rezervy ve využívání celého spektra nástrojů územního plánování (časté zúžení veškeré pořizovací činnosti na územní plán) a někdy dosti formální aplikaci požadavků předpisů v praxi. Jen velmi okrajově se potvrzuje hypotéza formulovaná na počátku výzkumu o současných předpisech jako zásadní bariéře efektivního územního plánování. Jádro problému je spíše v jejich nedostatečném využívání a ve formální aplikaci předpisových požadavků na problematiku velkých měst. Zásadním problémem je nastavení právního prostředí pro koordinaci plánování v rámci metropolitních / městských aglomerací a nedostatečná informační základna v datech pořizovaných a zveřejňovaných statistickou službou. Vzhledem ke komplexitě a specificitě managementu velkých měst a jejich funkčních regionů by se měl „nadstandard“ územního plánování pro ně zaměřit především uvedenými směry.
Autoři
Šindlerová, V. - Mužík, J.
Publikováno v
Moderní obec. 2008, 14(11), 32-33. ISSN 1211-0507.
Rok
2008
Podkategorie
Článek
Anotace
V posledních letech i v ČR doprava zásadně ovlivňuje základní fungování prakticky každého sídla, respektive v mnohých případech celých městských aglomerací a sídelních struktur. Funkční využití veřejných ploch na straně jedné a plánování dopravy na straně druhé, by tak neměly být chápány jako dva oddělené úkoly. V době, kdy automobilová doprava zaplnila veřejné prostory, dopravní zácpy atakují znečištěním a hlukem centra našich měst, a kdy současná oblíbenost a dostupnost individuální automobilové dopravy umožňuje vznik rozsáhlých monofunkčních celků individuálního bydlení a komerčních zón, je nezbytné chápat vztah urbanistické struktury sídel a jejich dopravní obslužnosti jako klíčovou oblast plánování jak regenerace, tak dalšího plošného rozvoje.
Autoři
Šindlerová, V.
Publikováno v
In: Workshop Adolfa Patery 2006 - Extrémní hydrologické jevy v povodích. Praha: ČVUT v Praze, Fakulta stavební, Katedra hydromeliorací a krajinného inženýrství, 2006, pp. 201-208. ISBN 80-01-03603-0.
Rok
2006
Podkategorie
Stať ve sborníku
Anotace
Úloha architekta-urbanisty v procesu koncipování protipovodňové ochrany urbanizovaných území je nezastupitelná. Navrhovaná opatření mají v dotčeném i širším území trvalý vliv na jeho budoucí provoz, funkčnost a také estetické kvality. K celému problému je tak nutno přistupovat komplexně a v procesu návrhu i samotné realizace je nutno chápat architekta jako plnohodnotnou součást teamu odborníků nejrůznějších oborů. Preventivní i represivní složka protipovodňové ochrany urbanizovaných území se tak v záplavových lokalitách stává nedílnou součástí života nábřežních partií sídel. Chrání majetek, zdraví a životy lidí, ale v období mezi povodněmi, v období klidu, by měla být integrální součástí urbánního prostoru, parteru či městské krajiny. Měla by být navržena tak, aby prostředí nábřeží řek zkvalitňovala a stávala se tak potenciálem záplavových území, nikoli bariérou.

Za obsah této stránky zodpovídá: doc. Ing. arch. Jakub Vorel, Ph.D.